zondag 31 augustus 2014

TERUG VAN WEGGEWEEST

Voor iedereen die had verwacht vrijdag of gisteren een nieuwe aflevering te kunnen lezen: sorry, ik was er even niet.
Mijn afgelopen week is gevuld geweest met muziek en sociale contacten.
De hele week heb ik mij met 35 andere zangers en instrumentalisten gewijd aan het instuderen en uitvoeren van een prachtige maar behoorlijk onbekende Requiem-mis, daterend uit de Franse Barok.
Dan is er bepaald geen gelegenheid om een nieuwe blogpost te schrijven.
Natuurlijk had ik wel een breiwerkje mee voor de momenten dat ik me anders zou vervelen.
De sokken die ik op bestelling voor een vriendin aan het breien was, zijn dan nu ook af.


De sokken heb ik vanaf de teen gebreid met een voorlopige opzet en verkorte toeren in ribbelsteek (afgekeken van de MOCK van vorige maand). Idem voor de hiel. Voor bovenvoet en been heb ik mijn eigen standaardpatroon gebruikt (2 recht 1 averecht), een formule die heerlijk elastisch is en altijd lekker zit voor een behoorlijk aantal breedtematen. Als kleine versiering en om het voor mezelf interessant te houden heb ik het been opgeleukt met een spiraalkabeltje, jawel, ook weer geleend van de MOCK. Maar in het nieuwe leuke breiboek dat ik van mijn verjaardagsgeld heb gekocht staat hij ook netjes beschreven. Misschien later meer daarover.

Ook heb ik daar kennis gemaakt met een breiende heer, druk bezig aan zijn eigen visserstrui. Breiende heren kom je toch niet al te vaak tegen. Maar de heren die de moeite nemen maken er over het algemeen wel iets bijzonders van. Op internet mag ik graag de bijdragen lezen van Franklin Habit (hier is zijn weblog) of Steven West (zijn website is hier). Mijn nieuwe kennis is niet te beroerd om binnenkort aan het breien van een bruidsjurk te beginnen. Petje af!!!!!

Komende week komen hier vier dappere dames de eerste beginselen van de breikunst leren. Dan is wat mij betreft de herfst wel weer officieel begonnen!
De cursus Fair Isle breien is uitgesteld tot oktober, maar intussen wel volgeboekt.

De haakworkshops zullen worden gegeven in samenwerking met Cursus&Co, en zijn gepland voor dinsdagavond 4 november (basis) en 25 november (Granny Square). Wil je je opgeven, doe dat dan via de website van Cursus&Co. De belangstelling moet nog een beetje op gang komen, er is nog plaats genoeg. Maar ook bij weinig deelnemers gaat het wat mij betreft gewoon door, tenzij dat voor de deelnemers zelf een probleem is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten