vrijdag 15 augustus 2014

NAJAARSCURSUSSEN 2

De voorbereidingen voor de najaarscursussen zijn in volle gang!
Het klinkt behoorlijk officieel als ik het zo opschrijf, maar daar zal ik wel aan wennen.
De beginnerscursus die start op 2 september is volgeboekt. Bij meer belangstelling organiseren we gewoon een herhaling.
De Fair Isle cursus vraagt nog wat aandacht op meerdere terreinen.
Niet alle belangstellenden zijn beschikbaar op de data die ik heb bedacht. Ik ga nog bedenken wat ik daaraan wil doen.
Intussen ben ik wel reuze druk geweest met het testen van het patroon en de garens die ik voor dit project in gedachten had.
Mijn eerste proefje heb ik gebreid met Drops Lima uit mijn voorraad:
Dit is 100% wol en daar valt van alles over te zeggen. Het is een natuurlijk product; het heeft de neiging te kunnen vervilten en dat is wel fijn voor een wintermuts. Het kleurenpalet waarin dit garen verkrijgbaar is zie je hieronder: kort gezegd, je moet wel van tamelijk gedekte kleuren houden.
Het voordeel: ik heb dit garen in bovenstaande kleuren voldoende in voorraad en het mag tegen een zacht prijsje weg.


Dit is mijn tweede proefje: gebreid met Alize Superlana Midi (van de markt):
Dit bestaat maar uit 25% wol, de rest is acryl. Het voordeel van dit garen is dat het in heel veel kleuren te krijgen is:
Ook heeft dit garen minder steken per 10 cm.
Dat laatste is een voordeel omdat de muts bij hetzelfde aantal steken net iets ruimer om het hoofd valt. En geloof me, het is niet erg eenvoudig om het stekenaantal te veranderen!

Voor de hoofdkleur en de contrastkleur heb je elk minder dan 50 gram nodig, voor de accentkleur minder dan 10. Ik heb cream, plum en ruby gekocht.
Met de drie 100 grams bollen kan ik dus drie hele mutsen breien als ik het slim afwissel met de kleuren.
En dat ben ik ook van plan want het lijkt me leuk om te zien hoe verschillend de effecten zijn als je alleen maar de kleuren anders gebruikt.

Kortom, er wordt hier hard gewerkt, en in mijn hoofd borrelen er nog veel meer ideeën.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten