zaterdag 1 februari 2014

VRIJDAG BLOGDAG

Er is alweer een week voorbij waarin van alles gebeurd is, niet alleen op brei-gebied.
Maar natuurlijk kwam er wel flink breien aan te pas.
Vorig jaar al had ik een (prachtige, al zeg ik het zelf) mannentrui gebreid. Als ontvanger had ik mijn schoonzoon in gedachten.
Het patroon van de trui had ik uit Simply Breien 05-2013, ik was er meteen weg van toen ik het zag.
Gelukkig had ik in mijn voorraad nog prachtig garen liggen: Ontario van Lammy Yarns, mooi stoer! Aan de slag gegaan voor maatje M.

Toen de trui af was, bleek hij helaas net iets te groot uitgevallen voor de schoonzoon. Hier wordt hij geshowd door een ander heerschap, die ook net iets teveel ruimte in de trui bleek te hebben:
Al vind ik zelf dat het er prima uitziet. Maar goed, de drager beslist nietwaar.


Omdat schoonzoon toch wel erg blij leek te zijn met het vooruitzicht op een handgebreide trui, en omdat het garen zó had uitgebreid dat met een paar bolletjes erbij, een tweede makkelijk haalbaar was, heb ik besloten een tweede exemplaar te maken in maatje S. En, omdat hij liever geen sjaalkraag wilde, het patroon zo aangepast dat er een ronde hals met aangebreide boord voor in de plaats kon komen.

Afgelopen week kwamen de verhalen bij elkaar. Hier in huis was het ongebruikelijk druk omdat dochter, schoonzoon en hondje te logeren waren. Een actie waar ik altijd veel plezier in heb. We hebben onszelf, elkaar en het hondje een heerlijke buitendag in de Soesterduinen bezorgd. Het aangekondigde bezoek was ook een duidelijke reden om een deadline voor de trui te stellen. Gelukkig heb ik die deadline ook gehaald, en kon er gisteren geposeerd worden voor een trui-op-bestelling.
Die foto kan ik jullie helaas vandaag nog niet voorschotelen.
Een ander tijdvretend evenement roept mij weg. Op het laatste nippertje ben ik als invaller opgeroepen om deel te nemen aan een muziekcursus dit weekend. Vind ik heerlijk, maar helaas even geen tijd meer om te bloggen. Volgende keer hoop ik jullie meer te laten zien!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten