vrijdag 31 oktober 2014

DE OOGST VAN DE BREIDAGEN

Afgelopen weekend was het weer zover: Brei- en Haakdagen in de IJsselhallen in Zwolle.
Ik had mijn kaartje alvast online gekocht, en mijn portemonnee gevuld met het budget dat ik maximaal wilde besteden aan garens en andere leuke of broodnodige aankopen.
Deze keer stond er geen workshop op mijn programma, maar al kijkend doe je natuurlijk ook veel inspiratie op en het is ook leuk om bekenden te ontmoeten en even een praatje te maken.

Intussen is dat budget is er aardig doorheen gejaagd.
Ik wilde in ieder geval een mooi garen kopen om deze sjaal te gaan breien:

En liefst wilde ik ook profiteren van allerlei leuke beurs-aanbiedingen.
Dat laatste is in ieder geval gelukt met deze merino van SMC:
Mijn kleurstelling wordt dus mintgroen - lentegroen - donkergroen. 
Je zou denken dat ik hiermee al aardig tevreden zou zijn, maar nee, later kwam ik ook nog deze tegen: 

Prachtige 100% peruviaanse wol van Cascade yarns. Dat gaat beslist ook een hele mooie sjaal opleveren. En het kan zomaar gerust dezelfde zijn, als het idee me blijkt te bevallen. Breit op naalden nr 4,5 - 5 en dat klopt wel met het patroon. 

Al doende kwam ik ook nog een bolletje zelfstrepende sokkenwol tegen dat daar helemaal alleen lag te wezen: 
In het echt is het oranje nog iets sprekender, een heel vrolijk bolletje dus. Leuke aanvulling voor mijn verzameling sokkenwol, maar ik weet niet of hij het lang gaat overleven.

Tenslotte bij het scheiden van de markt liep ik nog tegen deze beauty aan: 
Azteca van Katia, 53% wol en 47% acryl. Maar wat een zacht garen en wat een mooie kleuren!! Het breit op pennen nr 6 en het wordt een simpele driehoeksstola in ribbelsteek. Meer hoef je er niet aan te doen met dit materiaal. 

Maar eerst moet natuurlijk mijn vest af. Het laatste bolletje was aan de beurt, maar het had zich nogal erg goed verstopt, dus ik kon het niet meer vinden toen ik het nodig had. Dus ben ik gisteren extra vroeg opgestaan om voor werktijd nog op de markt een nieuwe te halen zodat ik weer verder kon. 
Laat jullie zeker zien hoe hij geworden is zodra het kan!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten