vrijdag 3 oktober 2014

CURSUSNIEUWS

Het gaat goed met de cursussen!
De dames van de cursus Breien 1.01 hebben deze week hun derde les gehad, en krijgen de smaak behoorlijk te pakken. Zij storten zich voor de komende les op de boordsteek en andere reliefmotieven.
Komende dinsdag start de cursus Fair Isle Muts breien. Ook die is met vier deelneemsters
volgeboekt.
En dan de haakworkshops die ik aanbied via Cursus&Co Houten. Voor de workshop Granny Squares was voldoende belangstelling om er een extra datum voor te prikken. Om december nog een beetje leefbaar te houden is de extra Granny Squares workshop nu een week eerder dan het origineel, dus op dinsdagavond 18 november. Er kan nog ingeschreven worden op beide data.
Op de workshop Haken voor beginners is nog een plekje vrij. 

Zo langzamerhand wordt het weer tijd om na te denken over nieuw aanbod. De workshop Kerstballen breien vond ik vorig jaar erg geslaagd dus bij voldoende belangstelling gaan we dat herhalen. En voor de haaksters ga ik ook een kerstworkshopje bedenken. Heb je ideeën of wensen, laat het me dan zeker weten!

Intussen brei ik ook dapper door aan het vestje dat ik hier eerder heb voorgesteld. Mouwen en rugpand(je) zijn klaar, ik ben nu bezig aan de sjaalkraag, die vanzelf overloopt in voorpanden en zelfs ook nog in de onderkant van de rug.Hier zie je het rechterdeel van de kraag. De korte zelfkant bovenop de foto komt aan de hals van het rugpand te zitten, de opzetrand links op de foto is het midden van de kraag.
Aan de rechterkant zie je hoe ik met verkorte naalden een schuine hoek aan het maken ben.
Dit doe ik door bij elke heengaande naald twee steken eerder om te keren. Om te zorgen dat ik me niet vergis markeer ik telkens dit keerpunt met ..... een loom-elastiekje. Waar die dingen al niet handig voor zijn.
Nadat ik dit zo vaak gedaan heb dat er nog maar drie steken over zijn, wordt het proces omgekeerd en komen er elke heengaande naald weer twee steken bij. En worden de elastiekjes weer een voor een opgeborgen voor volgend gebruik.
Het resultaat is een mooie rechte hoek met een verstek-lijn. 

En zo ben ik nu opeens aan het voorpand bezig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten