vrijdag 17 oktober 2014

PLANNEN-MAKERIJ

Dit kwartaal is aardig volgebouwd met cursus- en workshop-plannen.
De dames van de basiscursus hebben hun vierde les achter de rug, de dames van de Fair Isle cursus zijn vorige week gestart en kunnen vanaf half november met een warm hoofd de straat op.
De workshop Haken voor beginners gaat definitief door, er kan nog precies een deelnemer bij als je graag wilt.
Voor de workshop Granny Squares haken was zoveel belangstelling dat er een tweede datum is gepland. Dat is dus in totaal maximaal 10 plaatsen, waarvan er nog 3 te vergeven zijn. Plaatsing in volgorde van betaling!! Inschrijven kan nog steeds via Cursus&Co.


Maar dan nu de nieuwe plannen.
Het lijkt me leuk om weer een avondje Kerstbal Breien te organiseren. Daarvoor mik ik dan op dinsdag 16 december. Hiervoor ga ik er wel van uit dat je in het rond kunt breien, bij voorkeur op de rondbreinaald.
En om de haaksters ook een kansje te geven: op woensdagavond 17 dec kan ik een avondje Kerstballen Haken aanbieden.

En voor het volgend seizoen wil ik ook wel weer graag wat breidames om mijn huiskamertafel!
Voor de dames die mijn sokkenbreicursus gevolgd hebben, en alle anderen die vertrouwd zijn met de rondbreinaald en het principe van de rechttoe-recht aan sok, stel ik voor een cursus Sokken Breien vanaf de Teen, en met een decoratief element. Iets meer in de richting van Siersokken dus. Welk element dat dan moet zijn (ajour, kabels, relief, kleur), daar ga ik nog eens lekker over nadenken. Maar wie nu al denkt daar blij van te worden doet er verstandig aan dat even te laten weten!

Mijn lezers leven ook steeds mee met mijn eigen brei-avonturen. Daarom even een update.
Met dit bolletje Drops Delight (ongetwijnd sokkengaren) was ik oorspronkelijk begonnen aan een Mystery sock met een ajourpatroon dat bedoeld was om een beetje te rommelen met de strepen die ontstaan door te breien met zelfstrepend garen.
Na het breien van de teen die je hiernaast ziet, heb ik de boel weer uitgehaald want het patroon schreef ook echt zelfstrepend garen voor, en zoals je ziet is dat maar terecht want het effect komt er ook echt niet uit op deze manier.


Omdat ik toch heel graag mijn voorraadje Delight wilde gebruiken heb ik een poging gedaan met het patroon van Circle Socks.
Helaas werkte ook hier het garen niet lekker met het patroon mee. Ook hier was het de bedoeling dat het motief zou rommelen met de strepen van het zelfstrepende garen, maar ja, het garen is niet zelfstrepend.
Had ik kunnen weten dus!


Maar de derde poging was gelukkig raak. Ik heb het Drops Delight gecombineerd met een effen lichtgrijze sokkenwol, en zie hier het resultaat. Wat er vorige week nog uitzag als een onregelmatig gevormde paddestoel heeft inmiddels een metamorfose ondergaan doordat ik het werkstuk door en door nat heb gemaakt en daarna opgespannen op een dinerbord, zodat het net jes in de baretvorm is getrokken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten