vrijdag 2 mei 2014

WAT IS ER VAN DE NAALDEN GEKOMEN ....

Tja, de tijd heeft niet stilgestaan. Er zijn dus weer een paar werkjes van de naalden gerold.

Om te beginnen moet ik beslist even terugkomen op de geslaagde paasknutselmiddag bij mijn zus thuis.
Er waren diverse knutselwerkjes voorzien, en mijn inbreng was een workshop Paashaasjes breien. Leuke eierwarmers, gevonden op de website van Drops, waar veel gratis nederlandse brei- en haakpatronen te downloaden zijn.
Dit bleek een zeer geschikt project waar zelfs degenen die nog nooit een steek gebreid hadden een succes van hebben kunnen maken. Er hoeft alleen maar in ribbels gebreid te worden. En één klein minderingetje.
En hier is het resultaat van deze gezellige middag: drie paashaasjes met elk een eigen persoonlijkheid!

Ik ben hier zo tevreden over dat ik me heb voorgenomen volgend voorjaar ook voor de dames uit Houten en omgeving deze workshop te gaan organiseren. Leuk, gezellig en een instapniveau waar echt iedereen aan kan meedoen.

Vanwege diverse treinreisjes wilde ik ook graag iets op de pennen hebben waar ik onderweg aan kan werken zonder de hele tijd ingewikkelde patronen te moeten raadplegen. Dat is deze sjaal geworden, het patroon is ook van de website van Drops.

Het garen had ik op de Brei- en Haakdagen in Amersfoort gekocht: Drops Delight in de kleur Olijf/Roest/Pruim. De sjaal wordt helemaal in ribbelsteek gebreid, maar schuin op de lengte van de sjaal, waarbij aan de zijkant steeds wordt geminderd tot je 17 steken over hebt. Dan neem je weer 34 steken erbij op aan de kant waar je niet geminderd hebt, en brei je haaks op de vorige richting verder. Klinkt ingewikkelder dan het is, en het is een prachtige manier om dit garen met langzaam verlopende kleuren te verwerken zonder dat je automatisch in strepen vervalt. Ben zeer tevreden met het resultaat. Hij gaat in de verkoop, dus is binnenkort terug te vinden op het tabblad : Te Koop!



Van Inge ontving ik nog een update over de Möbius sjaal waar ze in de workshop bij mij aan begonnen is.
En ook zij komt tot de conclusie dat de opzet weliswaar een heel gepruts kan zijn, maar wanneer je die horde eenmaal genomen hebt kun je zorgeloos doorbreien en genieten van (in dit geval ook weer) de prachtige kleuren die zich ontwikkelen totdat je de lengte bereikt hebt waar je tevreden mee bent.
Wat lijkt het me leuk om op een dag alle eindproducten eens naast elkaar op de foto te mogen vastleggen!


Tenslotte nog dit: in de vorige aflevering over de Breilap van Oma Lena heb ik kort iets gezegd over de manier van omslagen maken voor de gaatjes in het Eikeltjes motief. Van de week kwam ik een uitgebreid artikel tegen over het hoe en waarom van de verschillende omslagen, de problemen en de bijbehorende oplossingen, Daar kom ik dus graag volgende week op terug.
Tot dan dan!!!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind dit een heel leuk blog. Ik leer er veel van en kijk er regelmatig op. Wat maak je prachtige dingen Conny!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marrie voor je complimenten. Aarzel vooral niet om vragen of verzoeken te plaatsen!!

      Verwijderen