zaterdag 26 september 2015

VOORTGANG?

Soms valt het niet mee om de weekbijdrage te vullen met iets waarvan ik denk dat jullie het graag willen lezen. Als er bijvoorbeeld alleen maar projecten zijn waar ik wel of niet of heel weinig mee ben opgeschoten de afgelopen week.

Eén nieuwtje heb ik wel: we zijn hier al maanden bezig met de Breilap van Oma Lena. Je herinnert je misschien dat deze via via in mijn bezit is gekomen doordat haar kleindochter een liefdevol tehuis zocht voor het werkstuk. Wat heel leuk is om te melden
is dat ik het afgelopen weekend persoonlijk kennis heb mogen maken met deze dame, en ook nog met een ander ver familielid van Oma Lena. Die was erg verrast dat ik haar (via mijn blog) een foto kon laten zien van haar schoonoma zaliger.

Deze week was behoorlijk strak gepland met allerlei activiteiten die niets met breien te maken hebben, en er ook geen ruimte voor lieten. Dan wordt er eigenlijk alleen gebreid omdat het bijvoorbeeld moet voor het voorbereiden van een cursusavond. Daarvoor heb ik natuurlijk wel altijd een voorbeeldproject nodig.
Deze week was dat de eerste aflevering van de lessenserie LAPPENDEKEN.
De drie dames die hiervoor deze week bij mij aan tafel zaten hebben de eerste steken gebreid. De doelstellingen zijn heel verschillend: de een wil gewoon het fijne weten van allerlei technieken, en de ander heeft echt een groot project voor ogen waar veel lapjes voor nodig zullen zijn. En het leuke is ... het maakt niet uit, als je maar lekker bezig bent.
Deze week hebben gewerkt aan een eenvoudig stekenmotief met een afwisseling van rechte en averechte steken, zodanig dat je een verspringend motief van driehoekjes ziet. De driehoekjes zijn gebreid in ribbelsteek, de rest is tricotsteek.
Op 20 oktober is de volgende bijeenkomst en dan gaan we ons vermoedelijk wagen aan een gaatjes patroon. Er is nog plaats voor 1 deelnemers. Het is niet erg als je de eerste les gemist hebt, je kunt elk moment mee komen doen. Als er maar plaats is. 

Ook lijkt er belangstelling te ontstaan voor het inpassen van een avondje haken voor beginners. Dat vind ik natuurlijk heel leuk om te horen, en ik organiseer dat dan ook graag. 
Voor het moment ga ik dat plannen op dinsdagavond 6 oktober. De kosten zijn 15 euro voor de avond, daarvoor lever ik je ook garen en een bijpassende haaknaald waarmee je deze avond aan de slag kunt. Vraag even naar mijn betalingsgegevens, of stuur een berichtje als je belangstelling hebt, dan wordt alles geregeld. 
Op deze avond gaan we dus de allereerste beginselen van het haken doornemen, opzetten, lossen en vasten. Ook heb ik alvast een leuk projectje bedacht waarmee je dan thuis kunt oefenen. 

En mijn eigen werkjes? Behalve het hierboven genoemde cursusmateriaal is er alleen onderweg gebreid aan een möbius die ik al lang heb liggen, en waaraan ik eindeloos door kan gaan met gerstekorrels breien. Toch ga ik binnenkort eens wat leuke kleine projectjes bij elkaar zoeken en afmaken. Eind oktober is er hier in Houten een kleinschalige creatieve markt waar ik een tafeltje heb gehuurd. En dan is het natuurlijk wel leuk als daar ook wat betaalbare spulletjes liggen die je in een opwelling mee zou kunnen nemen!! Aan de slag dus maar ;)
TZT vermeld ik hier uiteraard waar je me kunt vinden!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten