vrijdag 2 oktober 2015

KRALEN VERSLAVING


Intussen is het klasje klaar met het breien van de polswarmers met kralen.
Dit zijn de setjes die ik zelf heb gemaakt. Doordat ze in de breedte
zijn gebreid in ribbels, zijn ze qua maat erg flexibel en passen ze eigenlijk iedereen.
Het ontwikkelingsproces loopt van rechts naar links. Over de 'manchet' met ajour en kralen was ik er al snel uit. De ajourrandjes die de pols en de bovenrand accentueren bevielen mij ook meteen erg goed. Alleen de rug van de hand mocht wel wat meer opgefleurd worden, daarvan zie je een paar pogingen in de middelste lilakleurige polswarmers. De eerste poging (eigenlijk kleine ruitjes van kralen) viel me een beetje tegen, daarom heb ik nummer twee in die kleur voorzien van een wat grotere ruit (ajour + kralen); dat zag er al een stuk beter uit. Het is dus een onpaar geworden.
Maar .... de cursistes hadden direct de slag al stevig te pakken en wilden MEER KRALEN! Mijn derde, meest linkse poging, laat dus per exemplaar TWEE ruiten met ajour en kralen zien.
Intussen ben ik er wel achter dat er aardig wat te experimenteren valt met deze techniek, Natuurlijk staat er alweer een nieuwe poging op de pennen, dan ga ik weer eens iets nieuws verzinnen als decoratie op de rug van de hand. Dat komt natuurlijk ook allemaal in mijn winkeltje terecht ;)

De cursistes zijn intussen niet meer te stoppen! Omdat er geen aanmeldingen zijn gekomen voor de beginnerscursus sokkenbreien heb ik die dus maar ingeruild voor een Vervolgcursus Kralenbreien.
De keuze is gevallen op een prachtig patroon van Rosemary Hill, dat ik hier gevonden heb.  Een luchtige col van mohair met ajour en kralen, die op verschillende manieren te dragen is. Zelf heb ik het ook nog niet gemaakt maar ik heb er erg veel zin in. We gaan er een workshop/samenbreiproject van maken dat (op verzoek van de cursistes) drie avonden beslaat, waarin ik zal zorgen voor een nederlandse vertaling, uitleg en instructies. De data kun je vinden op de pagina Breiles in Houten.
Wil je meedoen? Dat kan nog. Stuur me even een berichtje dan krijg je de details van me.

Groetjes voor nu!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten