zaterdag 17 oktober 2015

AFLEVERING 100!!

Zit ik toch al twee weken aan te duwen tegen de honderdste aflevering van dit blog.
Niet dat dat de reden was voor het uitstel, maar het is wel een leuk momentje om even bij stil te staan.
In die honderd afleveringen hebben we veel werkstukken voorbij zien komen. Om te beginnen natuurlijk de breilap van Oma Lena, waar we binnenkort afscheid van zullen moeten nemen omdat alle motieven dan besproken zijn.
Ons tweede grote samenbrei project (ik weet het in ieder geval van 1 persoon zeker!) was de WarmeTruiendagTrui. Ik heb er goede herinneringen aan en hoop dat de begunstigde er inmiddels veel plezier van heeft.
Er zijn hier veel projecten
voorbij gekomen die het onderwerp waren van lessenseries. Op het tabblad Breiles in Houten hierboven kun je daar nog het een en ander van terugvinden.
En niet te vergeten heb ik hier ook vaak verslag gedaan van projecten waaraan ik voor mezelf bezig was, voor mijn eigen plezier of gebruik, of om iemand anders een plezier te doen.

Vanaf het begin (december 2013) zijn er al bijna 15.000 bezoekers geweest. Hoeveel daarvan trouwe bezoekers zijn vermelden de statistieken niet. Natuurlijk hoop ik dat mensen regelmatig terugkomen om te zien wat ik nu weer voor plannen heb, of om hun voordeel te doen met de dingetjes die ik hier uitleg. In ieder geval hebben zich 5 'vaste volgers' aangemeld, daar ben ik natuurlijk erg blij mee.

Behalve de allereerste aflevering zijn vooral de afleveringen over Oma Lena en over de WarmeTruiendagTrui goed bezocht. Niet alleen in Nederland wordt er op mijn blog geklikt; ook in Belgie en Amerika, gevolgd door Duitsland, Frankrijk, Rusland, Ierland, Zwitserland, Oekraïne en Polen. Lang leve Google Translate, hopelijk.

Het breien aan prive projecten is er voor mij de afgelopen weken niet veel van gekomen.
Zo waren er de voorbereidingen voor de verschillende lessen die veel aandacht vroegen.Ik steek altijd veel enerige in het bedenken van een goed lesplan, het uitzoeken van een geschikt projectje om de technieken op toe te passen, het uitschrijven van de hele les, zodat de deelnemers alles thuis nog eens terug kunnen zoeken, en waar van toepassing aan het in huis halen van de benodigde materialen en gereedschappen.
De afgelopen week hebben weer drie dames de basis van het haken onder de knie gekregen. En zij verdienen van mij het nodige respect want het was een ambitieus lesprogramma en ze hebben zich er helemaal doorheen geslagen (wat niet van te voren vaststond) zodat zij naar huis konden met hun eerste afgeronde ECHTE projectje. Mogen er nog maar vele volgen!

En wat staat er de komende tijd op mijn menu?
Les 2 van de lessenserie Lappendeken. Voor de snelle beslissers is er nog een plekje vrij. Deze lessen kunnen los van elkaar gevolgd worden, elke les wordt er een motief behandeld waar je zelf mee verder kunt om uiteindelijk een lappendeken naar eigen keuze samen te stellen. Materialen, kleuren, motieven, afmetingen kun je allemaal zelf verzinnen. Voor de snelle beslissers: er kan er dinsdagavond nog eentje bij!!

Vrijdag 23 ben ik (gewoon als bezoeker) te vinden op de Brei- en Haakdagen in Zwolle. Ik heb me ingeschreven voor een workshop Ests Haken, ben zeer benieuwd wat me daar te wachten staat. Natuurlijk gaat er een buideltje geld mee (vooral geen pinpas!!!, veel te gevaarlijk zie hiernaast) om materiaal in te slaan voor toekomstige werkstukken. Speciaal ga ik op zoek naar een mooi wollen garen om op verzoek een rokje voor dochterlief te breien. Ja, ze is volwassen!! En wie weet wat ik nog meer tegenkom. Mocht een lezer het leuk vinden om mij daar tegen te komen, stuur dan even een berichtje. Spreken we iets af.

Zaterdag 24 ben ik te vinden op een leuk plaatselijk initiatief: De Creatieve Markt in De Meerkoet in onze eigen woonplaats Houten. Natuurlijk lang niet zo grootschalig en indrukwekkend als die toestand in Zwolle, maar vooral bedoeld om de dorpsgenoten kennis te laten maken met alles wat er hier aan creativiteit en handvaardigheid gebeurt, en de gelegenheid te geven voor kleine prijsjes iets aan te schaffen. Tenslotte komt de decembermaand alweer in zicht!

De tweedelige cursus Granny Squares gaat zeker door, desnoods in eigen beheer. Er kunnen nog 1 of 2 mensen bij.
En dan kreeg ik het verzoek uit Leerdam om daar een workshop Kerstballen Breien te komen verzorgen. Leuk toch???




Geen opmerkingen:

Een reactie posten