vrijdag 3 juli 2015

HITTEGOLF

Ook al zitten we midden in een hittegolf met temperaturen van boven de 30 graden, zonder breien kom ik toch echt de week niet door. Ik heb wat minder motivatie om veel tijd achter de pc door te brengen, dus daarom deze week maar een kort bericht.

1. Kon toch de verleiding niet weerstaan om aan een nieuw paar mystery sokken te beginnen. Ontwerper de befaamde General Hogbuffer van wie ik al diverse eerdere ontwerpen met veel genoegen heb gebreid. Dat smaakte dus naar meer. Het ontwerp heet Bovary en is dus ook geïnspireerd op het romanpersonage. En ik waag natuurlijk graag een kansje op de prijzen. Er lag een prachtig warmrode streng Wollmeise Twin sokkengaren op me te wachten (wel duur maar dan heb je ook wat) en tot nu toe is dit het resultaat:

De foto doet niet helemaal recht aan de kleur, in het echt is de kleur iets donkerder en voller. 
Het boek heb ik deze week uit de bieb gehaald en gaat straks met mij de hangmat in. Ik ben benieuwd of mijn vermoeden klopt dat deze hartstochtelijke kleur wel bij de betreffende dame past.

2. Volgende maand is er een uitdaging in een van mijn sokkengroepen om 'slapende' projecten af te maken. Ook weer voor prijzen. Dat zal mij motiveren om mijn MO(R)CKS af te maken. Die had ik in september 2014 opgezet, en zijn blijven steken bij de hiel. 

3. Een verrassende kijk op inktvisjes: 
Zo zijn ze eigenlijk ook best wel schattig!

4. Nog even wat verkoelende inspiratie: forellen in het heldere water van de Plitvice meren in Kroatië.

En dan nu op weg naar de hangmat om kennis te maken met de Franse dame ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten