maandag 29 december 2014

WARME TRUIENDAG; SAMENBREIEN????

Natuurlijk breien wij allemaal puur voor ons plezier. Het is een heerlijke ontspannende bezigheid, die ook nog eens een mooi product oplevert. En alsof we daar zelf nog niet genoeg plezier aan beleven, kunnen we ook nog eens een ander blij maken met een product dat niet alleen zeer persoonlijk en uniek is, maar ook nog eens met veel liefde tot stand gekomen.

Je zou bijna vergeten dat er nog een zeer belangrijk aspect aan de orde is: gebreide producten zijn meestal ook nog eens heerlijk warm! Er zit dus ook nog een milieukantje aan het hele verhaal.
Als je een warme trui aan hebt kan de verwarming gerust een graadje (of wat) lager, dat scheelt energiekosten, en spaart geld en natuur.
Greenchoice heeft op dit idee ingespeeld met het uitroepen van de WARME TRUIENDAG 2015.
Op 6 februari aanstaande is heel Nederland aan de warme truien!
En waar moeten die warme truien dan vandaan komen? Nou, die breien we in de tussentijd! Er is een mooi hedendaags ontwerp gemaakt door een dame die er al ruim 30 jaar haar beroep van maakt het breien te vernieuwen.


Deze trui is gebreid op pennen 10. Je kunt een enkele draad gebruiken van mooie wollen garens als Eskimo van Drops, maar je kunt ook kiezen voor de Superbulky acrylgarens van de Hema, dan heb je je waarschijnlijk aan 4 bollen van 425 gram al te veel! Om het interessant te houden mogen we aan de kabels.

Mijn voorstel: download het patroon op de Greenchoice-site of hier en hier als je een pdf bestand wilt, of hier voor een Wordbestand.
Ga aan de slag en zorg dat je op 6 februari je trui afhebt. Graag ontvang ik hier foto's waarin jij zelf of een andere gelukkige ontvanger van de trui als volleerd fotomodel je prestatie showt. En als ik daar je toestemming voor krijg zal ik hier een fotogalerij maken van de resultaten van ons samenbrei project.

5 weken lijkt misschien kort dag, maar op pennen nr 10 gaat het behoorlijk snel.
En ik ben van plan om hier in mijn blog een plaatsje in te ruimen voor het werken met dit patroon.
In het patroon staan naald voor naald alle acties beschreven.
Ik ga ervan uit dat mijn volgers die daadwerkelijk de pennen ter hand willen nemen, de basisprincipes van het breien beheersen, Voor het voorpand heb je alvast niet meer nodig dan dat, dus je kunt alvast aan de slag, als je wilt. 
Het achterpand wordt iets interessanter met kabels en een 'zandsteekpatroon' maar dat zal ik hier tzt proberen uit te leggen. 

Wie doet er mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten