dinsdag 23 december 2014

KERSTRECES

Ja, zelfs deze doorgewinterde breister gaat met kerstreces. De laatste 'verplichte nummers' zijn achter de rug, en nu is het vakantie!
Die verplichte nummers waren natuurlijk muzikale nummers; het afgelopen weekend aan een kerstconcert mee gespeeld, en in een adventsdienst meegezongen.
Alle cursussen en muziekverplichtingen liggen ook even stil, en nu kan ik mij rustig voorbereiden op het nieuwe jaar.
Ook op brei-gebied was er een verplicht nummer. Deze verplichting had ik mezelf natuurlijk opgelegd, maar dat vind ik zelf ook wel een handige stok achter de deur om projecten niet eindeloos te laten liggen.
Deze laatste verplichting was het proefmodel van de Siersok.
Omdat de kleur die ik had uitgekozen toevallig paste in het december-kleurthema van de Solid Socks Group, heb ik hem daar aangemeld, en dan moet hij ook echt in december van de naalden af komen. Moest natuurlijk toch al, want de cursus begint al op 6 januari, dus dan moet alles uitgedacht, uitgeprobeerd en uitvoerig beschreven zijn.

Ik kan hier vast een klein tipje van de sluier oplichten:
Raad eens wie er natuurlijk weer met haar eigenwijze snufferd bovenop moest staan? 
Deze sokken zijn dus opgezet bij de teen (wat je in de cursus keurig krijgt uitgelegd), hebben een bescheiden werkje op de bovenvoet, 

een gecombineerde hielconstructie (leer je ook), en decoratief paneel op het been, en zijn elastisch afgekant. 


Je ziet hier meteen hoe moeilijk het is om kleur (vooral rood) goed op de foto te krijgen. 

Nu aan de slag om van alle aantekeningen een nette patroonbeschrijving EN een keurige lesinstructie te maken. Op 6 januari is alles helemaal in orde. 
Nog belangstelling? De cursus gaat zeker door maar er is nog een plaatsje!!

Dan wens ik iedereen voor nu fijne feestdagen en een goede jaarwisseling!
Moge 2015 weer vele mooie projecten brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten