zaterdag 28 november 2015

WEKELIJKSE UPDATE

Tja, dan heb je een aantal onderwerpen in je hoofd waar je deze week over kunt schrijven, en dan blijkt dat je dat vorige week al gedaan hebt!!
Bovendien ging er deze week veel tijd zitten in andere zaken dan breien.
Toch is er op breigebied ook wel iets gebeurd.
Vorige week meldde ik hier al dat er Kerstballen gebreid gaan worden. De workshop bij mij thuis is goed bezet, dat is leuk. Wat het wordt met de 2 workshops die lopen via de Volksuniversiteit West Betuwe moet ik nog horen, dus dat blijft nog even spannend. Wel heb ik intussen de benodigde garens in huis gehaald, en in ieder geval voor 2 december ook de materiaalpakketjes voorbereid. Én mijn workshop handleiding en patroon vernieuwd en herschreven; én een voorbeeld exemplaar gebreid van een bal met een ingebreid stermotief.
De resultaten van al deze inspanningen zie je op bijgaande foto. Ik heb er zin in!


De Ice Queen is ook nog een beetje verder gegroeid, ik ben nu bezig met afkanten. Dat gebeurt met picootjes. Een leuke techniek om je werk (denk bv aan halsnaad van een luchtig truitje, of de polskant van charmante polswarmers) een extra feestelijk tintje te geven.

Afkanten met picootjes doe je zo:
1. Maak met de kabelmethode 2 extra steken
2. De eerste vier steken breien en afkanten
3. Zet de overgebleven steek van de rechternaald terug op de linkernaald.
Herhaal van 1 - 3 tot het eind van de steken.

En voor wie de kabelmethode van opzetten nog niet kent: hier is een duidelijk instructiefilmpje te vinden!

Op het gebied van komende cursussen is er in ieder geval al 1 plan uitgekristalliseerd: in januari komt er een workshop van 1 avond waarin we hartjesslingers gaan haken. Leuk om baby- en kinderkamers mee op te fleuren; en ook buitengewoon geschikt als kraamkadootjes. Bovendien prettige 'onderweg-projecten'! En als het een jongetje wordt? Daarvoor heb ik ook al een alternatief in gedachten ;)

Met december in het vooruitzicht begint zich bij mij altijd een lichte druk op te bouwen. Met de algemeen bekende feestdagen, standaard decemberconcerten van diverse muziekgezelschappen waar ik lid van ben, logeerpartijtjes over en weer, en ook nog een paar verjaardagen, blijft er weinig ruimte in mijn hoofd en dagen voor meer. En toch zijn er ook wat achterstallige zaken die aandacht vragen, zoals een autoverzekeringskwestie die al meer dan een jaar geleden is ingediend en nog steeds niet volledig afgehandeld door de verzekeraars. Als iedereen nou gewoon eens zijn werk meteen goed deed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten