vrijdag 13 november 2015

SCHAAMTELOZE ZELFPROMOTIE

Ik kan weer met veel genoegen terugkijken op de afgelopen week.

Er heeft namelijk weer een product van mijn handen zijn weg gevonden naar een (hopelijk gelukkige) ontvanger. Het ging hier om een gebreid vestje, naar een breipatroon van Drops Garnstudio.
Mijn versie ervan ziet er zo uit (helaas heb ik geen schattig jongetje beschikbaar om het model te showen).
Ik heb het garen gebruikt dat in het patroon wordt voorgeschreven: Drops Delight, een ongetwijnd garen met een prachtig langzaam kleurverloop. Omdat dat eigenlijk sokkenwol is, is het versterkt met nylon en dat is natuurlijk wel gunstig voor een jongensvestje.

Wie is dan het jongetje dat dit vest mag gaan dragen? Hij woont in Duitsland en heeft al eerder door mij gebreide vestjes gedragen. Maar ik ken hem niet persoonlijk.
Behalve dit blog heb ik ook namelijk een digitale winkel waar ik mijn producten verkoop.
Meestal brei ik om te beginnen de dingen waar ik zelf zin in heb. Ik kom een leuk patroon tegen, of ik zie een nieuwe techniek die ik op een leuk project wil uitproberen. Dan ga ik vrolijk aan de slag.
Helaas zijn mijn dagen te kort om alle breisels zelf aan mijn lijf te dragen. Dus moeten ze ergens anders een goed huisje vinden.
Mijn internetwinkeltje is daarvoor een goede oplossing. Aardig wat van mijn spulletjes hebben via DaWanda al hun weg gevonden naar een nieuwe eigenaar.
Soms gebeurt het ook dat mensen mij vragen iets voor ze te breien. Deze vragen kun je grofweg onderscheiden in drie categorieën:
1. familie en vrienden. Daarvoor brei je natuurlijk met liefde en in de wetenschap dat alle moeite die je ervoor doet super gewaardeerd worden.
In deze categorie heb ik intussen heel wat voorbeelden; veel warme voetjes dank zij door mij gebreide sokken, maar ook de nodige vesten en truien hebben intussen hun weg gevonden, en houden de ontvangers niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk warm.
2. mensen die zelf ook dingen maken. Handwerken klinkt te tuttig, en is bovendien niet op alle technieken van toepassing. Laat ik het dus maar met een goed Nederlands woord Craftmanship noemen. Zij hebben inzicht in de hoeveelheid tijd en energie die ervoor nodig is om hun wens te realiseren en stellen daar niet alleen waardering maar ook een passende beloning tegenover.
3. mensen die zelf geen dingen maken. Al te vaak gaan die ervan uit dat je het toch voor je plezier doet en dat ze al heel gul zijn als ze er een of een paar tientjes voor over hebben. Ik moet zeggen, dat zijn dus de opdrachten waar ik vriendelijk maar beslist voor bedank.

De opdracht voor dit vestje zat dus in de tweede categorie. Trouwe klant en mede-crafstwoman. In het verleden had ik (vermoedelijk dus voor ditzelfde jongetje) een babyvestje en een peutervestje gebreid op bestelling; intussen was hij dus alweer aan een grotere maat toe. En als er dan ook geen tijdsdruk op staat (en het mij zelf lukt om die er ook niet op te leggen) is het gewoon weer het zoveelste werkje waar je met plezier op kunt terugkijken.
DaWanda Nederland is het platform waar dit allemaal gebeurt: makers van de meest uiteenlopende, originele en verrassende artikelen bieden daar hun spullen aan. En als je daar even zoekt naar Breivlinder kom je me beslist tegen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten