zaterdag 21 november 2015

DONKERE DAGEN

Daar mag je wel van spreken tegenwoordig. Met een heuse novemberstorm die alle blaadjes nu wel van de bomen heeft gewaaid, fietspaden vol afgewaaide takken, en een weerbeeld dat nat en grijs is.
Hoor de wind waait door de bomen! Terwijl ik dit schrijf wordt Sinterklaas ingehaald. Arme man!!!!

Beter weer voor een gezellig breiwerkje kun je eigenlijk niet bedenken. 
Mijn cursistes vonden dat kennelijk ook, en hebben thuis zo hard gewerkt dat wij in les 2 van de Ice Queen meteen al aan het afkanten konden beginnen. Dat was niet de planning, want ze wilden eigenlijk heel graag drie lessen. Maar ja, als je het hele patroon al hebt meegekregen is het ook moeilijk om te stoppen! In ieder geval zijn de dames zo blij met hun creatie dat ze zeker van plan zijn meer exemplaren te gaan breien om hier en daar iemand mee te verrassen! 
Mijn eigen Ice Queen
loopt helaas een beetje achter. Hier was ik niet op voorbereid ;)

De derde avond van deze lessenserie kwam zo vrij voor een ander idee. We gaan dus op 1 december een avondje Kerstballen breien. 
Deze rage is volgens mij in gang gezet door de twee Zweedse heren Arne en Carlos.
Hier zie je een verzameling van hun ideetjes. Prachtige decoraties gebreid in intarsia techniek. De keuze is natuurlijk eindeloos. Maar dit wordt het dus NIET.
Voor mijn eigen workshops begin ik toch eerst maar met een kerstbal met 1 draad. Dat draadje is er eentje met kleurverloop, waardoor het vanzelf een levendig en kleurig geheel wordt. 
En wie toch heeeel graag een motiefje inbreit, wil ik best wel een telschema overhandigen!! Echt intarsia instructies geven is niet de opzet van deze beginnersworkshop. 

Wat heb ik intussen zelf gedaan? Helaas niets waarvan ik nu foto's kan plaatsen. Mijn meeneemprojecten (möbius sjaal en zijden ajoursjaal) zijn allebei weer een stukje verder opgeschoten, en ik heb flink aan mijn eigen Ice Queen gebreid. Nog ongeveer 2 cm en dan kan ik ook beginnen met het afkanten.
Verder nog af te maken:
-polswarmers met intarsia motief (alleen nog draadjes afhechten)
-herentrui met gekleurde blokken
-sokken met ingebreide kleurmotieven
-tweede lila polswarmer met kralen
en nog een paar historische projecten die ook ooit af moeten

Intussen stroomt mijn hoofd (en de bestellijst) vol met nieuwe projecten. 
Ik wil hier graag de Warme Trui van 2016 op dezelfde manier als ik vorig jaar die van 2015 heb gedaan. Alleen moet ik dan wel even de tijd vinden om het voorbeeld ook te maken!!

Dochterlief wacht nog op de start van haar gebreide rokje
Schoonzoon heeft wintersokken nodig met een apart gebreide teen, zodat hij ermee in zijn teenslippers kan.
Zag in de Simply Breien een geweldig leuk vestje van mohair voor mezelf. Maar dat moet dan toch echt maar even wachten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten