vrijdag 19 juni 2015

NAJAARSPLANNEN

Je hoort het goed, de zomer moet nog beginnen maar ik ben al druk bezig met de plannen voor het najaar.
Het eerste nieuws heb ik vorige week al low profile op de Breiles pagina gepubliceerd: er komt een beginnerscursus in samenwerking met de VolksUniversiteit In Culemborg. De startdatum is 2 oktober en de cursus wordt gegeven op de vrijdagochtenden; met de lestijden hopen wij ook die ouders van dienst te kunnen zijn die aan het eind van de ochtend hun kindertjes weer uit school willen halen. Zoals altijd bij mijn cursussen is er beperkt plaats zodat iedereen voldoende persoonlijke aandacht kan krijgen, dus het loont de moeite om je tijdig aan te melden!!!

Intussen maak ik ook flinke vorderingen met het tweede plan: de cursus Breien met Kralen. We gaan deze techniek verwerken in een setje polswarmers. En omdat ik vind dat ik niet met andermans geestelijk eigendom mag gaan pronken in mijn lessen heb ik de afgelopen weken heerlijk geploeterd om een ontwerp te maken waar ik tevreden over ben. Hieronder zie je alvast een voorproefje.

Ik kan wel zeggen dat mijn eerste testmodel al behoorlijk in de richting komt; de contouren zijn duidelijk, de benodigde technieken zijn te behappen, het aantal instructiemomenten en de verdeling daarvan over de tijd tekenen zich af en de materiaalkosten zijn nu ook te berekenen. Natuurlijk ga ik de komende weken gebruiken om het eindproduct nog verder te verfijnen.
Het wordt een cursus van 3 dinsdag-avonden, namelijk 8, 15 en 29 september. Je begrijpt dat er tussen 15 en 29 september thuis flink gebreid moet worden.



Verder brei(d)t het inktvissenleger zich ook al aardig uit: er zitten nu 10 dikkopjes te wachten op wat komen gaat (de twee die op de marktkraam in Houten prijken heb ik nog niet eens meegeteld).

Maar het zal beslist niet bij deze 10 blijven, want intussen ken ik het patroon uit mn hoofd, het neemt niet veel ruimte in, en is dus een prima activiteit voor wachtkamer, bus, trein en camping!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten