zondag 1 februari 2015

WARMETRUIENDAG TRUI - DAPPERE BREISTER

Naar aanleiding van mijn acties op Facebook kwam Emke op het spoor van dit blog.
Ze mailde mij dat zij nog maar weinig van breien wist; opzetten en recht breien was alles wat ze tot dusver met breien had gedaan.
Maar vanwege Warme Truien Dag (en natuurlijk ook het inspirerende ontwerp, dat kan haast niet anders), wilde ze toch een poging wagen, en is ze aan de slag gegaan.
Natuurlijk is het heel leuk om te horen dat mijn uitweidingen op dit blog haar ook op weg hebben geholpen met de technieken waar ze tot dan toe nog geen ervaring mee had.
Om te beginnen natuurlijk met averechte steken en de boordsteek. Halverwege het voorpand schreef ze enthousiast: "Het gaat als een speer!" Dat is natuurlijk geweldig nieuws.
En nog maar vier dagen later kreeg ik deze foto:

Niet alleen het voorpand af binnen vier dagen, maar ook al een eind op weg met het rugpand, en voor het eerst van haar leven kabels gebreid. Ik vind het er goed uitzien!! En dat geel blijft maar steeds ook erg vrolijk.

Dezelfde avond was ze al bij het armsgat en daar liep ze tegen een foutje in de breibeschrijving aan. 
Die fout heb ik intussen als NB bij de pagina van het rugpand gezet, maar voor alle zekerheid hier nog een keertje.
In het Word document staat regel 61 van het rugpand niet juist beschreven. In het PDF bestand staat het wel goed.
De juiste beschrijving is: 
61.           3afk - 2r - 2sam - 23r - 1av - 6r - 1av - 3r -2sam - 4r = 47 steken

Hou vol Emke, en succes met de mouwen!

Intussen is ze nog een tweede missertje op het spoor gekomen:
De Linkermouw Kabel
Naald 15 moet zijn: 2r, 1meer, 1av, kabel, 1av, 9r, 1meer, 2r 
Dank je wel Emke!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten