vrijdag 12 september 2014

EINDELIJK AF!!

Zoals ik eerder deze week al meldde moest er de laatste week veel gemantelzorgd worden. Mijn bejaarde moeder kwam in het ziekenhuis terecht. Gelukkig mocht ze na 4 dagen weer naar haar eigen huisje terug, maar voorlopig valt er natuurlijk nog veel te regelen en bij te springen. Het is natuurlijk maar de vraag of ze weer kan opkrabbelen tot het niveau dat ze voordien had, maar met het vorderen van de leeftijd is achteruitgang toch waarschijnlijker dan vooruitgang.
Met al dit zorgen en regelen blijft er niet veel gelegenheid over om aan ingewikkelde patronen te breien. De MORCK mystery sokken zijn dus niet heel erg opgeschoten; maandag komt de derde clue al uit, en ik ben nog niet eens halverwege clue 1.
Maar hier is een voorproefje:


De sok die je op de foto links ziet is de achterkant van het been, van de andere sok (rechts op de foto) zie je hier de voorkant. Verschillende motieven dus. Elk motief heeft een eigen herhalingsschema, en eentje is in mijn ogen zelfs een beetje onvoorspelbaar onregelmatig, dus ik heb voor elke ronde echt het patroon erbij nodig. Daarop zijn met kleurcodes de verschillende kruisingen en draaiingen gemarkeerd, en per ronde kruis ik af wat gedaan is. Zo raak ik niet in de war. 

Voor de kenners en de nieuwsgierigen: als het maar éven kan brei ik mijn sokken met zn tweeën tegelijk op 1 rondbreinaald. Zo groeien links en rechts samen op, worden ze automatisch even groot, en ben ik na het afhechten van sok 1 ook direct klaar met sok 2.


Er moest natuurlijk de afgelopen week ook heel wat gezeten en gewacht worden, en ook was het zo dat mijn hoofd niet altijd genoeg concentratie kon opbrengen voor deze ingewikkeldheden. Daar kwam mijn meeneeemproject goed van pas: de Möbius sjaal die ik begin april had opgezet samen met de dames van de workshop. Intussen heb ik van hen al mooie foto's ontvangen van hun voltooide projecten; nu is het moment dat ik de mijne daar ook aan kan toevoegen.




Het lijkt eigenlijk behoorlijk veel op een gewone sjaal die je lekker om je nek kan slingeren als de temperaturen een beetje beginnen te zakken. Door de halve slag die er automatisch is ingebreid hangt hij wel vlak en niet als een een babyslabbertje met een bakje. Op de tweede foto is hij dubbel om de hals (van mijn paspop) geslagen en wordt de zachte behaaglijkheid een beetje groter. 
Nu maar weer op zoek naar een nieuw meeneem project. Deze sjaal gaat waarschijnlijk mijn winkeltje in.

Ik vond het wel tijd voor een beetje zelfverwennerij, dus heb ik (een opwelling, ik geef het toe) de website van Wollmeise bezocht en een prettige bestelling geplaatst. En zo werd woensdag een pakketje bij me afgeleverd met onderstaande inhoud: 5 x 150 gram heerlijke sokkenwol (merino/nylon) in sprankelende kleuren ;)


Wat het moet worden zal later wel blijken maar ik heb intussen veel inspiratie voor polswarmers/wanten met ingebreide patronen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten