vrijdag 18 juli 2014

AVONDJE BREICLUB

Al sinds een flink aantal jaren vormen zich overal ter wereld breigroepen onder de charmante naam Stitch 'n Bitch. Vrij vertaald Breien en Beppen. Deze trend is overgewaaid naar Nederland en sinds 2010 hebben wij in Houten onze eigen afdeling van Stitch 'n Bitch!

Deze groep is indertijd zeer enthousiast begonnen in Tapperij de Zwijger. Ik was erbij! De opkomst overtrof de verwachtingen: er was niet genoeg ruimte aan de voor deze gelegenheid gereserveerde tafel. Met medewerking van het restaurant personeel werd snel extra ruimte gecreëerd en zo konden de dames aan de slag. De avond leek te kort om alle ideeën uit te wisselen, en deze sessies zijn nog vaak herhaald.
Helaas is met het verstrijken van de tijd de loop er een beetje uitgeraakt, waarbij het ook een rol speelde dat er in deze horeca-gelegenheid eigenlijk niet voldoende licht was om lekker aan je werkje te kunnen breien. In De Zwijger zijn tegenwoordig geen breisters meer te vinden.
Maar je zult het altijd zien, sommige breisters zijn niet tot zwijgen te brengen. Die gaan gewoon door aan de keukentafel.
Gisteravond hoefde ik niet naar mijn orkest wegens zomervakantie, en kon ik eindelijk de kans benutten om weer eens mee te doen aan deze bijeenkomst, waar ik trouw elke keer een uitnodiging voor krijg.
Wegens het prachtige weer was de keukentafel naar het terras verplaatst en hebben 9 dames zich uitstekend vermaakt met breien, haken en uitwisselen van verhalen, ervaringen, tips en inspiratie.
Ik heb een stukje bijgebreid aan mijn verrassingssokken, maar het is best lastig om je ajour en je kabeltjes steeds op tijd te blijven maken als je intussen gezellig zit te beppen!
Helaas kan ik geen foto plaatsen, maar Astrid, Dineke, Emilie, Maaike?, Mieke, Natasja, Puck en Siepie BEDANKT voor de gezellige avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten