zondag 3 april 2016

NIEUWE VOORRAAD

Laatst was ik naar de Brabantse Breidagen in Tilburg geweest, waarover ik in mijn vorige blogpost verslag had gedaan.
Zoals jullie dus intussen weten heb ik daar een prachtig breiboek gekocht:
Het was het laatste exemplaar dat er nog lag, en ik had het gevoel dat ik snel toe moest slaan. Dit is echt een boek voor gevorderden, en ik kwam al snel tot de conclusie dat ik dit in mijn eentje nog niet voor elkaar zou gaan krijgen. Gaf zij nu maar een workshop in Nederland!! Dus binnen de kortste keren had ik bij het bekende verzendhuis een eerder boek uit deze serie besteld, en dat viel eergisteren bij mij op de deurmat. Helaas moeten we het woord vallen letterlijk nemen, wat een lelijke beschadiging opleverde; jammer van zo'n mooi en toch ook niet goedkoop boek, dus dat wordt netjes geruild.


Dat is dus dit boek.  Ongeveer de helft van dit boek wordt in beslag genomen door duidelijke uitleg, niet alleen van de afkortingen maar ook van de technieken en de manieren waarop je je resultaten kunt bereiken en je fouten kunt herstellen. Ik heb goede hoop dat het met dit boek wel gaat lukken, en dat ik binnenkort in staat zal zijn om een sjaal met bladerpatroon zoals op de foto hieronder van de pennen te kunnen laten rollen. Het onderstaande plaatje heb ik dus van internet geleend..... Maar natuurlijk moeten eerst de werkjes af die mij al zo lang bezig houden...
Toch kan ik  me oprecht verheugen op de uitdagingen en ook op de mooie resultaten die in het verschiet liggen. Te meer omdat ik gisteren de kans had om weer de nodige materialen in te slaan. De wolfabriek in Hilvarenbeek die elke eerste zaterdag van de maand particuliere klanten ontvangt was mijn reisdoel. Om te beginnen is mijn voorraadje 'gewone' sokkenwol weer aangevuld. Deze sokkenwol gebruik ik voor het breien van sokken, in tegenstelling tot de luxe sokkenwol, die ik liever gebruik voor het maken van bijzondere sjaaltjes en zo. Verder heb ik twee effen kleuren voor het oefenpatroon in patentsteek waar ik vorige week over schreef (roze en cherry, zo ongeveer, ik vind het een leuk contrast). 

De kleurige bollen op de foto hiernaast hebben een lang kleurverloop waar de patronen uit bovenstaande twee boeken het ongetwijfeld heel goed mee gaan doen!
Het is een melange van wol en acryl, maar voelt nu al heerlijk zacht aan en het wordt vast een feestje om dit als sjaal te mogen dragen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten