vrijdag 8 januari 2016

2015/2016

Allereerst een goed 2016 gewenst voor al mijn volgers en lezers. 

Afbeeldingsresultaat voor happy newyear knitting
Natuurlijk hoop ik dat het een jaar wordt dat voor ons allemaal iets goeds brengt. Alléén maar goeds is waarschijnlijk te veel gevraagd, zo zit het leven nu eenmaal niet in elkaar, maar IETS goeds durf ik wel op te hopen. 
En hier op deze plaats mag dat natuurlijk ook best brei-gerelateerd zijn! Over het afgelopen jaar ben ik op dat gebied wel erg tevreden! Niet alleen zijn er best veel werkstukken uit mijn handen gekomen waar ik heel tevreden over ben; ook ben ik door dit blog en door de lessen en workshops weer in contact gekomen met nieuwe gezellige mensen die er net als ik plezier in hebben de hobby te delen en af en toe iets nieuws te ontdekken. 
Het sokkenpatroon dat ik heb geschreven voor de cursistes hier, heb ik in het Engels en in het Nederlands gepubliceerd op Ravelry (hier te vinden en te downloaden) en het is al 177 x gedownload. Het wachten is nog steeds op de eerste foto's van projecten die met dit patroon gemaakt zijn. 
En zelf heb ik natuurlijk ook iets geleerd; op de Brei- en Haakdagen in Zwolle nam ik deel aan een workshop Ests Haken, Helaas ben ik daar verder thuis nog niet aan toe gekomen. 

Zoals al eerder vermeld heb ik alweer de nodige cursussen en workshops in de aanbieding. De workshop Hartjesslingers Haken hebben we alweer achter de rug, hieronder zie je een van de resultaten. Gebaseerd op het aloude Granny Square.

De cursus Sokken breien op de Rondbreinaald gaat zeker door, maar heeft gewijzigde tijden. Niet zoals gebruikelijk op de dinsdagavonden, maar we gaan van start op donderdag 21 januari 10 uur, en bepalen het vervolg in overleg met de deelneemsters. Agenda's mee dus!! Er zijn nog plaatsjes beschikbaar, mail me even via het contactformulier voor meer informatie. 

Volgende week zal ik verslag doen van de projecten waaraan ik zelf bezig ben. En hoop ik ook weer een serie te kunnen starten op basis van breiwerk van Oma Lena, dat mij geschonken is door haar kleindochter! Je weet toch? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten