vrijdag 10 april 2015

LENTENIEUWS

Net als vorig jaar leek het een leuk plan om een paasknutsel te organiseren met het gezin van mijn zus.
En inderdaad waren er weer een paar enthousiastelingen die graag mee wilden doen. De belangstelling bleef dit jaar beperkt tot de dames, misschien had dat te maken met het feit dat er nu alleen maar wolletjes beschikbaar waren; vorig jaar was er ook sprake van ijzerdraad, dat spreekt de heren toch meer aan. Hoewel er vorig jaar ook twee heren met naald en draad bezig waren.
De vriendin die vorig jaar haar eerste steekjes had gebreid, is ijverig begonnen aan haar tweede paashaasje ever! Patroon te vinden op de website van Garnstudio. Staan er daar toch volgend jaar twee warme eitjes bij het paasontbijt. Zus zelf had de punnikpaddestoel van zolder gehaald, Het kostte nog wat hoofdbrekens voordat de techniek weer helder voor de geest stond.
Zelf heb ik mn tijd besteed aan het haken van een simpel paashaasje, dat ik op Facebook langs had zien komen. Ik moet zeggen dat het resultaat me een beetje tegenvalt, daarom zal ik hier de naam van de ontwerpster maar achterwege laten. De oortjes
zijn een beetje anders uitgevallen dan de bedoeling was, maar dat ligt vooral aan mijn eigen (on)handigheid.

Meteen de dag daarop stond er een buitenactiviteit op het programma. Dat onderwerp is dus totaal niet brei-gerelateerd, maar het is toch wel bijzonder (vind ik nog steeds) om twee ooievaars op hun nest te mogen waarnemen, dus dat deel ik hier graag.
Ook ben ik een dagje op stap geweest: met een vriendin een bezoekje aan de stad Maastricht gebracht. Daarvoor moeten wij twee uur (enkele reis) in de trein zitten, en in die tijd kun je best een stukje verder werken aan je meeneem project. Dat was in mijn geval dus een inktvisje. En vriendin begon te haken aan een sjaal die al lang op het verlanglijstje stond. 
Als je in het openbaar met je haak- of breiwerkje bezig bent, heb je gegarandeerd altijd conversatie. Ook deze keer sloeg de vonk over, vooral toen het inktvisjesproject ter sprake kwam. Deze dame had zelf ooit een couveusekindje gehad, en kon zich er dus van alles bij voorstellen. Weer een enthousiaste volger van dit blog erbij, WELKOM!
In Maastricht hebben wij het prima naar ons zin gehad, lekker rondgedwaald maar dan wel buiten het voetgangers/winkelgebied, zodat je iets meer historie meekrijgt (en trouwens een prachtige wolwinkel WOL WOLLE WOOL aan de Boschstraat). Natuurlijk hebben wij het Vrijthof niet overgeslagen. Ook daar, heerlijk in het lentezonnetje, kwamen de werkjes wel weer even uit de tas. 
Met mijn inktvisjes is dit op het ogenblik de stand: eentje af, 1 met complete tentakels, 1 met bijna complete tentakels, en 1 kaal lijfje. 
En stukje bij beetje vordert ook mijn Houtense Tulpen Sjaal: 
10 herhalingen af, nog tig te gaan. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten