zondag 20 april 2014

DE SOKKEN ZIJN AF!!!

Ja hoor, de tweede deadline is ook gehaald. Ruim gehaald, mag ik wel zeggen.
De mystery sokken zijn af, en dat kostte op het laatst nog wel de nodige concentratie, aangezien de ontwerper had bedacht dat ook de tenen moesten worden versierd met een ingebreid motief. Het inbreien van deze mooie smeedijzeren krullen moet dan ook nog worden gecombineerd met de minderingen van de tenen. Een foutje is snel gemaakt.
Maar hier is dan het eindresultaat: tadaaaa!


Ik mag gerust wel zeggen dat ik hier enorm trots op ben! Voorlopig even geen sokken meer, geloof ik.

De dames van de breiles hadden hier vorige week flink zitten zweten op de Möbius opzet. Het is ook een heel gefrunnik, dat vind ik zelf ook elke keer maar weer. Op deze foto is te zien hoe het werk eruit ziet nadat je alle 250 steken hebt opgezet en 2 ronden hebt gebreid. Voor het gemak van het tellen heb ik elke 25 steken een ringetje tussengevoegd. Het ringetje met het hangertje eraan maakt het gemakkelijk het begin van de ronde te herkennen. Die andere zijn in dit stadium al niet meer nodig, en kunnen tijdens het breien worden verwijderd.


Op de detail foto zie je hoe er zowel aan de bovenkant als aan de onderkant van het werk levende steken zitten, en je dus als het ware twee kanten tegelijk op breit. En dat zonder dat je ooit hoeft te keren of te wisselen. Dat is het wonder van de Möbius.
Een van de dames heeft mij de onderstaande foto gestuurd van haar groeiende werkstuk. Hoeveel leuker ziet het eruit in die prachtige kleuren!!



Tenslotte nog een woordje over de paasplannen. Morgen ben ik bij mijn zusje en haar gezin uitgenodigd. Het idee is om in ieder geval een poosje tijd te besteden aan creatieve knutselpraktijken.
Mijn inbreng zal zijn deze schattige eierwarmer (die voor elke beginnende breister haalbaar is)
Paashaasjes
VROLIJK PASEN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten