vrijdag 22 december 2017

LAAT DE WINTER MAAR KOMEN!

Dit najaar heeft het Fair Isle breien centraal gestaan in mijn cursus-programma. En als voorbereiding van mijn cursussen moet ik natuurlijk wel allerlei zaken uittesten voordat ik mijn cursisten daarin goed van advies kan dienen.
Zo ook deze keer. We hebben een setje gemaakt van een muts en wanten in Fair Isle. Dat wil zeggen ingebreide motieven met gebruik van twee draden in contrasterende kleuren. Daarbij hebben wij in elke hand een van de draden. Het is dus een combinatie van de 'gangbare' manier van breien (draad in de rechterhand, omslaan) en de 'scandinavische' techniek (draad in de linkerhand, draad oppikken met de rechternaald). Daar moet best even op geoefend worden. En zeker als dat dan ook nog op de rondbreinaald moet, en je ook nog de Magic Loop methode onder de knie moet zien te krijgen, is het een behoorlijke prestatie als je aan het eind van de cursus trots het onderstaande resultaat kunt showen. Daarom krijgen twee van mijn cursistes hier even het podium. Helaas was niet iedereen aanwezig bij de laatste les, dus dit is maar een deel van de resultaten.



Ik vind het altijd weer verrassend hoe hetzelfde patroon met hetzelfde garen, uitgevoerd door verschillende breisters, zulke verschillende resultaten kan geven!
Mijn eigen setje is intussen ook klaar, maar omdat ik met een ander motief heb gewerkt, is het resultaat niet helemaal vergelijkbaar.
Intussen al gedragen, en ze zitten helemaal lekker en warm! Gisteren garen bijgekocht bij De Wolman, zodat ik er nog een heerlijk bijpassend colletje bij kan maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten