zondag 15 januari 2017

SOKKEN BREIEN

Tja het kan raar lopen.
Zo dacht ik dat het geen kwaad kon nog wat meer cursisten te werven voor mijn cursus Turkse Sloffen Daarom besloot ik op de plaatselijke FB groep iets te publiceren over mijn breicursussen in het algemeen, en de Turkse Sloffen in het bijzonder. Behalve een serie sympathieke likes, was er ook 1 gerichte reactie, met de vraag of ik ook van plan was binnenkort een cursus Sokkenbreien te geven. Van het een kwam het ander, en voor ik het wist had ik 2 klasjes vol met belangstellenden voor het breien van sokken!
Nu stond dat niet meteen in de planning maar ik hou er niet van om mensen in de kou te laten staan, dus heb ik die even rap ingepland: al mijn woensdagavonden in februari en maart zijn nu dus ook besproken!
Sokken voor Marieke
 
En zelfs zo heb ik niet iedereen kunnen plaatsen ;) Ik ga dus stevig onderzoeken wat er nog meer mogelijk is, zeker omdat vandaag Radio Houten mij nog gaat interviewen hierover, en je weet maar nooit wat dat nog voor respons oplevert. Op korte termijn kan ik misschien kijken of ik overdag een groepje kan vormen. Wanneer dat niet lukt, wordt de wachttijd vermoedelijk wat langer.
Maar nu is ook alweer gebleken dat zelfs iemand die al jaren geleden haar vinger had opgestoken, eindelijk aan de slag kan. Motivatie kan het kennelijk lang overleven!
Mijn oefenexemplaren van de Turkse Sloffen vorderen, maar langzaam. Behalve de drukke correspondentie om de aspirant sokkenbreisters te plaatsen kwam er nog iets tussen: een vriendinnetje van mijn dochter, dat altijd koude voeten heeft, had dringend behoefte aan een paar heerlijke dikke warme wollen sokken voor deze wintermaanden. Je snapt dat er even stevig aan gewerkt is om deze dame te helpen. Een toe-up modelletje van 6-draads Noorse wol, met Fleegle heel. Klein kabeltje in de boord voor de leuk. Levert eigenlijk wel een heel lekkere sok op!
Alles overziende blijkt dat ook in de 21ste eeuw er nog veel behoefte is aan heerlijke handgebreide sokken, en daar werk ik natuurlijk graag aan mee!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten