donderdag 6 oktober 2016

FAIR ISLE

Zo, de kop is er weer af!
De eerste les van dit jaar heeft alweer plaatsgevonden: een editie van de serie Lappendeken, die deze keer gewijd was aan de Patentsteek. Ik heb erg veel zin in de rest van het najaarsprogramma. Hoe dat eruit ziet kun je lezen op mijn 2 cursuspagina's.
De komende weken vinden er een paar workshops Haken voor Beginners plaats, en de snelle beslissers kunnen desgewenst nog aansluiten op 11 oktober. Stuur me even een berichtje als je belangstelling hebt!!
Alpaca Regenboog
Zelf had ik ook wel weer eens zin om iets te leren. Al een poosje geleden las ik ergens op Facebook een post over een meebreiproject van Wieke van Keulen: Latvian Sampler. Op haar eigen pagina kun je daar natuurlijk van alles over lezen.
Waarom ik het leuk vind om er aan mee te gaan doen, is dat het wekelijks nieuwe inspiratie biedt, zowel op het gebied van motieven en kleuren, als ook op het gebied van bijzondere technieken.
Het garenpakket kon je bestellen via de weblog van Wieke zelf, maar ik had meer zin om zelf een keuze te maken, en die is gevallen op Drops Alpaca. Daar heb ik eerder mee gebreid en dat bevalt mij prima.
Op de foto hiernaast zie je mijn palet: Zwart en Wit als basiskleuren, en verder is de complete regenboog vertegenwoordigd.

Ik kan haast niet wachten om te beginnen (de eerste aflevering is gisteren online gekomen) maar ik moet eerst nog even een setje breinaalden in de juiste dikte vrij maken.
Bamboebosje
Hoewel ik de boel natuurlijk ook even op een hulpdraadje zou kunnen zetten, lijkt me dat geen goed plan want dat is helemaal in strijd met mijn goede voornemen om nu eerst eens een aantal projecten af te maken.

Hiel met afgehaalde steken.







Dat laatste is intussen wel al gelukt met de sokken die ik heb gebreid voor de schoondochter, die daarvoor tijdens haar bezoek wegens mijn verjaardag een bolletje had uitgezocht. De bamboesokken die ik in mijn vorige post heb besproken zijn netjes afgekant en afgewerkt, en liggen nu te wachten tot zij mee op reis mogen naar hun nieuwe eigenaar!
Ik heb de sokken Bamboebosje genoemd omdat ik de ribben van de 3x1 rib het karakter van bamboestengels wilde meegeven.
De hielflap heb ik extra sterk gemaakt door middel van afgehaalde steken, en het grappige is dat dat meteen het stengel-idee nog even voortzet in dit gedeelte van de sok.
En omdat een van de september uitdagingen op de Ravelry groep SKA was: een literair thema, heb ik deze sokken gekoppeld aan de roman The Bamboo Stalk - door Saud Alsanousi. Een boek over de verwarringen van deze eeuw, waarin een kind van een internationaal (en religieus) gemengd ouderpaar in zijn jonge volwassenheid terugkeert naar zijn geboorteland Syrië, en daar ervaart dat de wereld -en de plaats die hem daarin wordt gegund- weel heel erg veranderd is in de jaren van zijn afwezigheid. Zo zie je maar dat je breiverslaving je toch weer allerlei nieuwe ontdekkingen kan brengen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten